Monday, July 18, 2011

SBC_ Day #3&4 - Tribute to Kartunis Ubi (3)

Hi! Hi! Ok, for the next drawings, still in tribute to Kartunis Ubi session. These drawing is from the comic series of 'IN' illustrated by Kartunis Ubi himself & the story by Anod. They actually came out with a great story-line and of course, a great illustration. Unfortunately, I don't have the comic strip with me. So, I cannot upload it for you... Sorry! :(




This is In...



And this is Ai Nee...


Title: In & Ai Nee
Tools: Wacom Bamboo Tablet
Softwares: Paint Tool SAI
Background: Since the series was published in about 10 years back, I don't really remember the actual color scheme for the characters... So, bantai jelah!


6 comments:

Najmah A. M said...

IN!!! waah. rindu pulak majalah ni. ;)

Kucing Itam said...

Rindukan? Ske sgt... tapi syg x dpt baca sampai ending... :(

Ubi said...

susah sebenarnya nak lukis IN ni... sebab tak boleh nak bagi dia nampak macam perempuan dan dalam masa yang sama kena juga pastikan bahawa pembaca tau dan sedar bahawa dia ini seorang perempuan...

err, faham ke maksud komen ni?

Kucing Itam said...

Hahaha... faham rasanye! :P
Tapi, bagi saya watak IN dah perfect. Hensem dan cool... i like it! :D
Dari watak ni dah nmpk kematangan Ubi punye lukisan... lebih cantik... lagi satu sbb ade colour, jadi rasa watak ni hidup sgt!
thanks 4 the comment UBi! i like! hehe..

ONI said...

hi, first time tgk blog ni..
sll follow kartunis ubi punya blog..
oo..ni lar kucing itam rupanya..comel tul kucing ni..nice drawing.. keep up a good work..ok..nk jadi kartunis ke??

Kucing Itam said...

hi... thanks 4 the comment! :)
kartunis? blm sampai tahap tu... lagipun nak jd seorg kartunis ni kena rajin... Masalahnye sy kurang rajin...hehehe... :P