Sunday, May 23, 2010

Drawing & Illustration

Hai2...

Ok, untuk memulakan pameran hasil kerja aku selama belajar kat unisel ni, aku nak start dengan Drawing & Illustration. Untuk pengetahuan, Drawing ni aku blaja mase semester 1 dan 2. Manakala subjek Illustration ni aku ambik mase semester 2...

TITLE: Lee Dong Wook
MEDIA: Colour Pencils
BACKGROUND: Ilham dari drama korea, My Girl... Lepas tegok cerita My Girl, terus cam jatuh cinta plak kat beliau... Tu yang lukis dia ni... hehe.... Lukisan ni sewaktu belajar Drawing

Proses pertama : Sketching... pastu ada kaler-kaler skit... Lapisan pertama menggunakan colour skin...




Ade perubahan skit dari step pertama.... dah warna bahagian rambut...



Step 3: Berikan tone pada bahagian yang kena shadow... Bahagian rambut pun ade tona warna jugak... Bagi nampak real...

Lecturer aku ajar, pakai 3 jenis warne je (Biru, Merah Kuning) untuk hasilkan shadow tu... kira kalau kat bahagian gelap tu letak la warna biru.. Kalau bahagian cerah letak warna kuning, so bagi nampak ade cahaya sikit... Merah plak boleh warna kat bahagian yang kita nak timbulkan, misalnye kat bahagian tulang pipi tu... ala, macam kita pakai blusher gak... hehehe...


TITLE: Yoon Eun Hye
MEDIA: Colour Pencils
BACKGROUND: Takde sebab-sebab yang special aku nak lukis beliau ni... Cume aku admirer dengan wajah comel dia... hehehe... Ni mase kelas Illustration...

Cubaan melukis wajah Yoon Eun Hye... Agak-agak same tak? hahaha... Still learning... Dah lame tak lukis potret...



Complete....

Tekniknye lebih kurang sama dengan lukisan Lee Dong Wook... 

Ok, ini saje yang dapat aku post buat mase ni... InsyaAllah aku akan post lagi dan nak lukis lagi potret macam ni... ^^

p/s: jangan lupe bagi komen eh... Aku masih belajar dan nak improve dari masa ke semasa... thanks for dropping by... ^^

No comments: